Schermafbeelding 2017-02-09 om 15.18.46
® International Academy for Interior Design/Instituut voor Binnenhuisarchitectuur/IVB


Terug naar overzicht Special 3

AMERIKAANSE VERKOOPSTYLING

Deel 2
Vervolg

Bestudeer deze foto’s eens goed. Je ziet niet alleen een goed voorbeeld van ’Verkoopstyling’, maar alle vertrekken zijn in een bepaald motto gestyld. Het is niet ongebruikelijk dat je een bepaalde style als het ware in het hele vertrek toepast. Met andere woorden: je slaapt niet alleen in bijvoorbeeld een bed van Ralph Lauren. Nee je slaapkamer is de wereld van Ralph Lauren.

Eigenlijk zijn deze foto’s ook bedoeld om (verkoop) aandacht te vragen voor dit object. Maar als je goed kijkt dan valt het je wellicht op?
Er wordt gebruik gemaakt van schemerachtige situaties.
Is dat gek?
Eigenlijk niet, want door ’creatief’ met licht om te gaan is de sfeer posititief te beïnvloeden.
Het aloude trucje ’licht & donker’ werkt in principe altijd.
Het gaat er natuurlijk niet om of jij dit interieur wel of niet mooi vindt, een interieurontwerper of interieurstylist probeert zich 100% te verplaatsen in de gedachten- en sfeerbeleving van de opdrachtgever.
En het is het bekende verhaal van de pyramide. Een zeer uitgesproken project zal minder geïnteresseerden trekken, maar die zijn wel meer gemotiveerd. Zeg maar het topje van de pyramide.
Tip: Overweeg bij verkoopfoto’s ook eens een avondopname.
Je ziet dat het anders is.

schermafbeelding-2010-07-27-om-12.04.38
Je ziet hier duidelijk invloeden van Ralph Lauren.


schermafbeelding-2010-07-27-om-12.05.22



schermafbeelding-2010-07-27-om-12.06.14



schermafbeelding-2010-07-27-om-12.06.57



schermafbeelding-2010-07-27-om-12.07.36